FLINTA*

“There’s this feeling, once you leave where you grew up, that you don’t totally belong there again. You can live whatever you want to live. Be whoever you want to be. You have time.”

Hidden among heaps of generic romances in media, these soul-stirring portraits of love find us where we least expect them—at the end of the world, in the adventures of antiheroes and on deathbeds.

In einer Gesellschaft, die Männlichkeitsideale mit Gewalt aufrechtzuerhalten versucht, ist jede Andersartigkeit ein Todesurteil. Queere Identitäten in Kurdistan stellen somit eine besondere Herausforderung im Kampf für Gleichberechtigung und Akzeptanz dar. Doch gerade diese Emanzipationsversuche definieren den Erfolg der LGBTQI+-Bewegung. Ein Interview mit Kojin Hama Saeed (they/them).

Pioneering queer representation through photography and multimedia art, Vuth Lyno is one of Cambodia’s contemporary voices speaking on LGBTQI+ rights. An interview about what it means to create art, social change and the struggle of visibility.

“Auf einem Date vor ein paar Wochen verwickelten wir uns in ein Gespräch über das Buch “Polysecure: Attachment, Trauma and Consensual Nonmonogamy” (2020) der Psychotherapeutin Jessica Fern. Mein Date verkündete mit leuchtenden Augen: ‘Dieses Buch ist meine Bibel!’ ” Eine Rezension.

Bei der Datingshow Princess Charming kam es vermehrt zu sexuellen Übergriffen. Eine Betroffene, Jo, meldet sich zu Wort. Dies hat Konsequenzen für sie selbst, die Täterin und für uns—die queere Community.

“This is exactly the point in the conversation where I have to make a choice.”

“Now, the fire can come back at any time, and it will not be as traumatizing as it was before; flames will be nothing but old lovers welcomed back into a house haunted by their absence. His therapist herself said it: meaning can be found in chaos. It is, after all, nicer to see the glass half-empty than to admit that there is no glass anymore.”

Die Entwicklung einer Gesellschaft, in der jeder Mensch gleich behandelt wird—unabhängig von Geschlecht, Herkunft, Behinderung und so fort—sollte für die globale Welt ganz oben auf der Prioritäten-Liste stehen.

Writer Priya Nair explains that Atwood’s novel draws on the historical oppression of Black enslaved women and applies it to fictional white women.