Something happened to queerness in the 1990s. Not only did we begin to describe more and more forms of non-normative desire and embodiment as “queer” – with the advent of …
Something happened to queerness in the 1990s. Not only did we begin to describe more and more forms of non-normative desire and embodiment as “queer” – with the advent of …
Does queer appropriation exist? And if yes—how do we address it without the risk of gatekeeping? On queer endurance and the need to talk.
Hidden among heaps of generic romances in media, these soul-stirring portraits of love find us where we least expect them—at the end of the world, in the adventures of antiheroes …
In einer Gesellschaft, die Männlichkeitsideale mit Gewalt aufrechtzuerhalten versucht, ist jede Andersartigkeit ein Todesurteil. Queere Identitäten in Kurdistan stellen somit eine besondere Herausforderung im Kampf für Gleichberechtigung und Akzeptanz dar. …
Pioneering queer representation through photography and multimedia art, Vuth Lyno is one of Cambodia’s contemporary voices speaking on LGBTQI+ rights. An interview about what it means to create art, social …
“Auf einem Date vor ein paar Wochen verwickelten wir uns in ein Gespräch über das Buch “Polysecure: Attachment, Trauma and Consensual Nonmonogamy” (2020) der Psychotherapeutin Jessica Fern. Mein Date verkündete …
Bei der Datingshow Princess Charming kam es vermehrt zu sexuellen Übergriffen. Eine Betroffene, Jo, meldet sich zu Wort. Dies hat Konsequenzen für sie selbst, die Täterin und für uns—die queere …
“This is exactly the point in the conversation where I have to make a choice.”
“Now, the fire can come back at any time, and it will not be as traumatizing as it was before; flames will be nothing but old lovers welcomed back into …
“The threats of violence online replicated the very real violence Black people regularly experienced offline at the hands of non-Black people all over the world. Black queer and trans people, …
“Wenn wir als queere Menschen ohnehin schon von der Kirche und einem erheblichen Teil der Gesellschaft als Sünder*innen betrachtet werden, können wir genauso gut das Narrativ übernehmen und in einer …
“Coming Outs sind nur ein Teil der Geschichte, in der sich meine Queerness und meine Behinderung immer wieder auf unerwartete Art und Weise verweben.”
In the context of rising patterns of hate crime, the idea of “queering” public space might offer a solution. Through interviews with over 120 academics, designers, activists and other …
“I needed to affirm for myself that my abuser no longer has any control over me. The wounds have to drain out before they can heal. I needed to really …
Deidre’s social media reads like a beautiful love letter to lesbianism, and their personal work reflects their eventful life—from a case of sexual violence in Deidre’s childhood to marrying their …
Die Berliner Drag-Künstlerin Chloe Waldorf wird seit über acht Jahren gefragt und gefeiert. Bei Ferrars & Fields spricht sie über Sinn und Bedeutung von Drag, über die Anfänge ihrer Karriere …
“Long before I ever even considered the fact that my ‘normal’ would never include a husband or children, I struggled to show platonic love to my friends.”
This May, my friend took me to a Dita von Teese show. As a plus-sized person diagnosed with Borderline Personality Disorder, I was hesitant at first, fearing my complex and …
Ein neues Format von ARTE analysiert gesellschaftliche Normvorstellungen von Sex und zeigt: Eigentlich können wir es sowieso niemandem Recht machen. Warum dann nicht einfach tun, was wir wollen?
In early 2019, Davor Rostuhar and his newly wed wife Andela embark on a journey that leads them through five continents, more than 30 countries, and ultimately, back to themselves. …
“Queering the Witch opens up the definition of who is considered a witch. Historically speaking, the majority of accused and convicted witches are identified as women; but why not expand …
“We are billions of years beyond your petty human obsession with gender and its associated stereotypes,” claims the Twelfth Doctor (Peter Capaldi) in “World Enough and Time” (2017), but how …
„Wofür bist du am dankbarsten?“, „Wärst du gerne berühmt?“, „Wann hast du das letzte Mal geweint?“ – diese Fragen sollen unter anderem dafür sorgen, dass völlig Fremde sich ineinander verlieben …
Die Zukunft ist Gemeinschaft! Wo Menschen zusammenkommen, um füreinander zu sorgen, holen sie sich die Macht zurück, die sie zuvor dem Staat überlassen haben. Wird es uns gelingen, den Individualismus …
Bojacks Produktionsdesignerin Lisa Hanawalt formuliert in “Tuca & Bertie” einen Liebesbrief an unser dreißigjähriges Ich. Surreal, lustig und feinfühlig!
Die Netflix Serie von Ryan Murphy und Ian Brennan zeichnet ein alternatives Bild der US-amerikanischen Filmindustrie.
Der Große Gatsby von F. Scott Fitzgerald ist sicherlich keine Neuentdeckung in der weiten Welt der literarischen Wunderwerke. Jedoch wirkt die Geschichte meist auf eine sehr oberflächliche Art und Weise, …
Welchen Stellenwert hat die Liebe im späten Kapitalismus? Mona Schlachtenrodt über Heteronormativität, Dopamin und die wirtschaftlichen Implikationen von Partnerwahl.
Anfang 2017 erschütterte die Nachricht von der systematischen Verfolgung homosexueller Menschen im stark konservativen Tschetschenien. “Welcome to Chechnya” heißt der 107 Minuten lange Dokumentarfilm von David France, der diesen grausamen …
Repräsentation in populären Medien ist wichtig für gesellschaftliche Vielfalt und Akzeptanz. Daher haben wir für euch eine Liste mit den besten Serien mit queeren ProtagonistInnen zusammengestellt.
"Violence ruptures the sky in half— It shatters every world that’s in the making of a map of light. I fall fast between drops of blood. With precision I cut into my skin and sever the sun from me."
Das Thema häusliche Gewalt gewinnt zunehmend an Aufmerksamkeit. Dass auch die psychische Gewalt und ihre schwerwiegenden Folgen dabei eine enorme Rolle spielen, wird selten gesehen.
Sie achtet darauf, nicht zu stolpern über die Wurzeln, die den Asphalt in ihrer Straße aufgerissen haben, und über die Kantsteine und Schlaglöcher und all die anderen Stolperfallen.
Intimate free conversation between curator Silvia Russo and artist Anika Krbetschek about mental health, healing, and the disruption of normality in the art world.
Humorvoll, kritisch und voller Verzweiflungswut erzählt das Stück #Motherfuckinghood im Berliner Ensemble von prekären Geburtsbedingungen, Verantwortungs- und Schuldgefühlen und dem schädlichen Stereotyp der guten Mutter.
Wie anspruchsvoll muss Feminismus sein? Warum werden Barbie und Poor Things von der Kritik so besonders gründlich kritisiert? Unsere Autorin findet, auch leichte Unterhaltung darf kein männliches Privileg sein.
“No surface holds. No figure, line, or point remains. No ground subsists. But no abyss, either. Depth, for us, is not a chasm. Without a solid crust, there is no precipice. Our depth is the thickness of our body, our all touching itself. Where top and bottom, inside and outside, ...
The witch craze wages a war against Lilith, who, born from Adam’s clay, refused to obey the Man. The burnings of her kindred become great public spectacles. Lilith leaves her life to the flames, sacrificed upon the altar of a fabricated God. But her truth will be known in the ...
Intimate free conversation between curator Silvia Russo and artist Anika Krbetschek about mental health, healing, and the disruption of normality in the art world.
Nobody inspected the dangling Marias… None fretted for the 40 different infant Jesuses, threatening to tumble with the mama to the floor.
Pioneering queer representation through photography and multimedia art, Vuth Lyno is one of Cambodia’s contemporary voices speaking on LGBTQI+ rights. An interview about what it means to create art, social change and the struggle of visibility.
2008 entwirft Brian Kelly sein erstes Tattoo Flash-Set und bringt immer neue Ideen zu Papier bis schließlich ein Buch mit den Zeichnungen der letzten Jahre entsteht: The Cut-Ups: Tattoo Flash from the Third Mind (2022, Schiffer Publishing). In The Cut-Ups bietet Brian Einblicke in die schöpferischen Techniken, die seiner Kunst ...
Humorvoll, kritisch und voller Verzweiflungswut erzählt das Stück #Motherfuckinghood im Berliner Ensemble von prekären Geburtsbedingungen, Verantwortungs- und Schuldgefühlen und dem schädlichen Stereotyp der guten Mutter.
Wie anspruchsvoll muss Feminismus sein? Warum werden Barbie und Poor Things von der Kritik so besonders gründlich kritisiert? Unsere Autorin findet, auch leichte Unterhaltung darf kein männliches Privileg sein.
“No surface holds. No figure, line, or point remains. No ground subsists. But no abyss, either. Depth, for us, is not a chasm. Without a solid crust, there is no precipice. Our depth is the thickness of our body, our all touching itself. Where top and bottom, inside and outside, ...
The witch craze wages a war against Lilith, who, born from Adam’s clay, refused to obey the Man. The burnings of her kindred become great public spectacles. Lilith leaves her life to the flames, sacrificed upon the altar of a fabricated God. But her truth will be known in the ...
“No surface holds. No figure, line, or point remains. No ground subsists. But no abyss, either. Depth, for us, is not a chasm. Without a solid crust, there is no precipice. Our depth is the thickness of our body, our all touching itself. Where top and bottom, inside and outside, ...
The witch craze wages a war against Lilith, who, born from Adam’s clay, refused to obey the Man. The burnings of her kindred become great public spectacles. Lilith leaves her life to the flames, sacrificed upon the altar of a fabricated God. But her truth will be known in the ...
The close correlation between the emergence of private property and the oppression of women, as proposed by Engels, offers an intriguing theory for understanding the development of an early patriarchy and the progression of the patriarchal system within the historical context of Europe. We are compelled to wonder whether essentialism, ...
The concept of the sea—extending infinitely everywhere all the time—and of the islands—sovereign worlds which nonetheless affect other such islands—emerges as a world structure which becomes a sanctuary from singularity to all creatures it carries.
Humorvoll, kritisch und voller Verzweiflungswut erzählt das Stück #Motherfuckinghood im Berliner Ensemble von prekären Geburtsbedingungen, Verantwortungs- und Schuldgefühlen und dem schädlichen Stereotyp der guten Mutter.
In Zahlen und Gefühlen: Der Ferrars & Fields Jahresrückblick 2023.
"Zwischen Maschinen, Menschen und Monstern suchten wir Orientierung. Manchmal fanden wir Muscheln, aber meistens uns selbst am Rand."
Nobody inspected the dangling Marias… None fretted for the 40 different infant Jesuses, threatening to tumble with the mama to the floor.
The concept of the sea—extending infinitely everywhere all the time—and of the islands—sovereign worlds which nonetheless affect other such islands—emerges as a world structure which becomes a sanctuary from singularity to all creatures it carries.
In Zahlen und Gefühlen: Der Ferrars & Fields Jahresrückblick 2023.
Unsere Autorin schlägt vor, den Anspruch eines ganzen und/oder ganzheitlichen Körpers fallenzulassen und sich stattdessen einer dezidiert fragmentarischen Betrachtung seiner Einzelteile zu widmen. Dieses Mal geht es um weiche, um knubbelige und um gebeugte Knie, um weibliche Knie, aber auch um die Knie von Harry Potter, Willy Brandt und Alexander ...
Unsere Autorin zerlegt den Körper, wie es ihr gefällt, und assoziiert frei irgendwo zwischen Kultur- und persönlicher Geschichte der menschlich-körperlichen Einzelteile. In der heutigen Anatomiestunde ist der Nacken länger als der Hals und von Guillotine bis Smartphone allerlei Gefahren ausgesetzt.
Humorvoll, kritisch und voller Verzweiflungswut erzählt das Stück #Motherfuckinghood im Berliner Ensemble von prekären Geburtsbedingungen, Verantwortungs- und Schuldgefühlen und dem schädlichen Stereotyp der guten Mutter.
Wie anspruchsvoll muss Feminismus sein? Warum werden Barbie und Poor Things von der Kritik so besonders gründlich kritisiert? Unsere Autorin findet, auch leichte Unterhaltung darf kein männliches Privileg sein.
“No surface holds. No figure, line, or point remains. No ground subsists. But no abyss, either. Depth, for us, is not a chasm. Without a solid crust, there is no precipice. Our depth is the thickness of our body, our all touching itself. Where top and bottom, inside and outside, ...
The witch craze wages a war against Lilith, who, born from Adam’s clay, refused to obey the Man. The burnings of her kindred become great public spectacles. Lilith leaves her life to the flames, sacrificed upon the altar of a fabricated God. But her truth will be known in the ...
"Violence ruptures the sky in half— It shatters every world that’s in the making of a map of light. I fall fast between drops of blood. With precision I cut into my skin and sever the sun from me."
Sie achtet darauf, nicht zu stolpern über die Wurzeln, die den Asphalt in ihrer Straße aufgerissen haben, und über die Kantsteine und Schlaglöcher und all die anderen Stolperfallen.
"Zwischen Maschinen, Menschen und Monstern suchten wir Orientierung. Manchmal fanden wir Muscheln, aber meistens uns selbst am Rand."
In a world gone void, some people literally cannot let go of their trauma—and channel its destructive energy into fighting the good fight, methods and costs be damned.